Yandaki grafik 2022 Mayıs ayında belirli ülkelerdeki yetişkinlerin dijital cüzdan kullanımına aittir. Sadece basit ve etkili 3 hamleyle daha iyi bir grafik mümkün… Gelin hep birlikte daha etkili bir grafiğe ulaşalım.
İlk olarak;eksen etiketlerinin (Ülke isimleri) çubuklar arasında ezilmesine izin vermeyelim. Metinler uzun olsaydı alanı daha iyi kullanmak için çubuklar arasına yazmak değerlendirilebilir ama buradaki gibi tek kelimelik içerikleri yanda tutmak çok daha iyi bir çözüm olacaktır.
İkinci adım olarak;renklere anlam katalım. Veri serileri (Cevaplar) ile renkler alakasız ilişkilendirilmiş. Bir değerin seviyelerini anlattığından seçtiğimiz bir rengin açık-koyu tonları üzerinden renklendirmeyi, olumsuz cevap verenlerin değerini de grafikte ilgilendiğimiz kısım olmadığından griye boyayarak etkisini düşürmeyi tercih edebiliriz.
Son olarak; olumsuz cevap verenleri ilgi alanından koparalım. Grilerin alan içerisinde kalması, okuyucuya “diğer” hissi verebilir. Verilen cevabın olumsuz olduğunu ortaya koymak ve olumluların toplamlarını da daha açık karşılaştırılabilir hale getirmek için olumsuzları eksenin negatif tarafına çekebiliriz.
Ne dersiniz, daha iyi oldu mu?